We are FAMILY

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 12

Wake up Calls!!

Hallu....

Hehe...lama btul aku tak update blog..banyak sebenarnya nak kongsi, tapi tak tertulis2..

Okey...hari ni 12 Okt 2009 bersamaan dengan 23 Syawal 1430H..wah, pejam celik, pejam celik dah penghujung Syawal rupa-rupanya..

Macam mana sambutan Syawal aku tahun ni? rasanya biasa2 aje. Cuma yang mengujakan ialah sebab tahun ni ada budak kecik - Si Damia Aleesya tu.. Persiapan raya memang lebih tertumpu pada dia..Almaklumlah..orang baru kan..

Bulan ni juga Damia dah berusia 7 bulan.. ni pun, pejam celik, pejam celik, dah besar dah Mia. Macam-macam dah dia pandai..merangkak & duduk dah terer dah..tapi Mia ni, bila nak duduk, main landing aje..x tengok langsung apa ada kat belakang dia.. :)

Mia ni xsuka duk walker, sebab dia dah teror merangkak. Lagi banyak tempat dia bleh pegi dengan merangkak ni. Yang terbaru, suka sangat dia nak pegi dapur...(aii Mia, perli Mummy ke sebab Mummy jarang masuk dapur???)

Mia pun dah start solid food. aku Start bagi Mia solid 1 Ramadhan lepas. Menu utama Mia aku masak sendiri. Aku buat Bubur+carrot+kentang/brocolli. Bila Mia 7 bulan, aku introduce ayam pula. Btw, Mia masih fully BF without FM. Alhamdulillah, syukur dengan rezeki Allah. Dan sebab tu juga aku sebolehnya nak masak sendiri sebab majority solid yang dijual ada campuran susu..
(Tapi, kekadang ku ponteng juga, aku bagi makan Heinz..sebab Mia ni makan sikit sgt..)

Sekarang ni Mia tengah rajin nak berdiri..Makanya, semua perhiasan yang aku letak atas meja/kabinet tv kena transfer lah..kalau tak....

Gigi? hehe..takde lagi yang dah tumbuh sepenuhnya.. Yang ada baru-baru nak keluar..gigi bawah..tu pun baru satu..






No comments: